Görme engelli öğrenciler için erişilebilir eğitim projesi

Görme engelli öğrenciler için erişilebilir eğitim projesi

Alanya HEP Üniversitesi ve Patika Derneği işbirliğinde gerçekleştirilen bilimsel araştırma projesi kapsamında, Covid-19 sürecinin görmeyen ve çok az gören öğrencilerin eğitimine yansımaları araştırıldı. Görme engelli öğrencilere yönelik öğrenme ortamı tas

Alanya HEP Üniversitesi ve Patika Derneği işbirliğinde gerçekleştirilen bilimsel araştırma projesi kapsamında, Covid-19 sürecinin görmeyen ve çok az gören öğrencilerin eğitimine yansımaları araştırıldı. Görme engelli öğrencilere yönelik öğrenme ortamı tasarlanarak, üniversite kütüphanesinde hizmete açıldı.

Alanya HEP Üniversitesi Rektör Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul, projeyle ilgili açıklamalarda bulundu.  Proje yürütücüsü Dr. Öğretim Üyesi Gaye Topa Çiftçi ile projede görev yapan araştırmacılara ve projeye destek veren Patika Derneği'ne teşekkür eden Prof. Dr. Özkul, "Eğitim alanındaki gelişmeleri yakından takip eden üniversitemiz fiziksel erişilebilirlik açısından örnek bir kampüse sahip. Ancak gittikçe dijitalleşen dünyada çevrimiçi eğitim ortamlarının da erişilebilir olması bir zorunluluk. Bu ihtiyaç Covid-19 salgını nedeniyle uygulanan kısıtlamalar ve zorunlu uzaktan eğitim sürecinde daha net anlaşılmıştır" dedi.

GÖRME ENGELLİLERE EĞİTİM FIRSATI

Prof. Dr. Ali Ekrem Özkul, proje kapsamında görme engelli ve az gören öğrencilere erişilebilir eğitim fırsatı sunan 'Tam Donanımlı Sesli ve Büyütmeli Çalışma İstasyonu' oluşturulduğunu belirterek, "Bu istasyon sayesinde yüzde 100 görme engelliler sesli olarak ve yüzde 40-95 arasında az gören öğrenenler de hem sesli hem büyütmeli ve hem de görme kabiliyetlerine göre kontrast ayarları yaparak bilgisayarın tüm olanaklarından görenler gibi yararlanabilmektedirler. Ayrıca istasyonun kamerası sayesinde görme engelli öğrenciler basılı kaynaklardan da kimseden destek almadan yararlanabilmektedir. Dünya genelinde birçok kurumda kullanılan bu sistemin görme engellilerin bilgiye tam ve doğru ulaşmasına yardımcı olmasının yanında görme engellilerin daha etkili ve verimli çalışmasını sağladığı bilinmektedir" ifadelerini kullandı.

Proje kapsamında istasyonu deneyen 8'inci sınıf öğrencisi Mustafa Karadede, uzaktan eğitimde bilgisayarı başka birinin yardımına ihtiyaç duymadan kullanabilmenin, eğitim etkinliklerinde kendi kendine yetebilmenin tüm görme engelliler gibi kendisi için de çok önemli olduğunu kaydetti. Karadede, istasyonun bu özgürlüğe olanak vermesinden dolayı çok yararlı olduğunu dile getirdi.



Görme engelli öğrenciler için erişilebilir eğitim projesi
12.6°