Alışveriş uygulaması, sokaklarda yaşanan alışveriş keyfini telefona taşıyor

Alışveriş uygulaması, sokaklarda yaşanan alışveriş keyfini telefona taşıyor

Hopi, yüzlerce tasarımcıyı ve yenilikçi markayı bir araya getiren Hopishop?u açtığını duyurdu. Uygulamanın 10 milyondan fazla üyesi olduğunu, günlük 300 bin ziyaret aldıklarını ve günlük 70 bin alışveriş yapıldığını belirten Hopi CEO?su Yalın Özcan, ?Pand

Hopi, yüzlerce tasarımcıyı ve yenilikçi markayı bir araya getiren Hopishop?u açtığını duyurdu. Uygulamanın 10 milyondan fazla üyesi olduğunu, günlük 300 bin ziyaret aldıklarını ve günlük 70 bin alışveriş yapıldığını belirten Hopi CEO?su Yalın Özcan, ?Pandemi döneminde üyelerin değişen alışveriş alışkanlıkları bize ilham verdi. Kullanıcılarımızın Karaköy?de, Galata?da, Urla?da ya da Bodrum?da tasarım dükkanlarla dolu bir sokakta yaşadıkları alışveriş keyfini telefonlarına taşımak istedik. Ve ?Kimsede Olmayan Her Şey?in adresi Hopishop?u tasarladık? dedi.

'Mobil sadakat ve alışveriş uygulaması' Hopi, yüzlerce tasarımcı ve yenilikçi markaları bir araya getirerek sokak alışverişi ruhunu telefonlara taşıdığı Hopishop’u açtı. Günlük giyimden plaj kıyafetlerine, aksesuardan kozmetiğe, organik gıdadan ev dekorasyonuna ve spor malzemesine yüzlerce markayı alışveriş severlerle buluşturacaklarını dile getiren uygulamanın CEO’su Yalın Özcan, ‘Kimsede Olmayan Her Şey’in adresi olacağını söyleyerek konuyla ilgili açıklamalarda bulundu.

“SOKAKTA YAŞANAN ALIŞVERİŞ DENEYİMİNİ TELEFONA TAŞIDIK”

Geliştirilen uygulamayla birlikte ilk kez ürün satışına başladıklarını söyleyen Özcan, “İhtiyaç odaklı satın almalar ile keyif için yapılan alışveriş arasında fark var. Pandemi döneminde doğal olarak satın alma tercihlerini ihtiyaçlar belirledi. Ancak bu durum özel zevkleri olan ve alışveriş tercihlerini de normalde buna göre yapan kişiler için bir eksiklik yarattı. Bir yandan pandemi ile birlikte gelişen dijital alışveriş alışkanlığı, bir yandan da müşterilerin farklı beklentilerinin mevcut uygulama ve platformlarla karşılanamaması bizi harekete geçirdi. Kullanıcılarımızın Karaköy’de, Galata’da, Urla’da ya da Bodrum’da tasarım dükkanlarla dolu bir sokakta yaşadıkları alışveriş deneyimini cep telefonlarına taşımak istedik ve Hopishop’u kurduk. Hopishop, tasarım kıyafetler satan bir butikten aksesuar dükkanına geçmek, oradan bir sanat galerisini gezmek, organik ürünlerle dolu bir marketi keşfetmek gibi deneyimler vadediyor” diye konuştu.

10 MİLYON ÜYE İLHAM VERDİ

Pandemi öncesi 8,5 milyon olan Hopi kullanıcı sayısının 10 milyonu aştığını belirten Özcan, “Bu artışta pandemiyle birlikte artan online alışverişin de önemli etkisi oldu. Online alışverişler bir önceki yılın aynı dönemine göre 3 katına çıktı. Online alışverişlerden kazandırılan Paracık miktarı ise geçen yıla oranla 4 kat fazla oldu. Black Friday ortalamanın 4 katı işlemle online alışverişin zirve yaptığı gün oldu. Alışveriş sıklığında yaşanan artış satın alınan ürün adedinde de kendini gösterdi. Sepetteki ürün sayısı bir önceki sene Kasım ayına göre yüzde 47 oranında arttı. Online alışverişlerde sepet ortalaması da yüzde 17’lik artış gösterdi” dedi.

Uygulamanın günlük 300 bin ziyaret aldığını ve uygulama üzerinden günlük 70 bin alışveriş yapıldığını belirten Özcan, şöyle sürdürdü:

“Pandemi döneminde üyelerin değişen alışveriş alışkanlıklarının sağladığı veriler bize Hopishop için ilham verdi. Pandemi sonrasına ilişkin kullanıcılarımıza yaptığımız ankette katılımcıların yüzde 32’si bu dönemde sosyal medya platformlarının daha önemli hale geldiğini söyledi. Yüzde 17’si online yoga, pilates, spor alışkanlıklarına, yüzde 16’sı evde tamirat/DIY çalışmalarına ve yüzde 15’i evde kişisel bakım rutinlerine, yüzde 11’i ahşap, resim gibi sanatsal hobilerine, yüzde 7’si ise örgü, dantel gibi el işi hobilerine devam edeceğini ifade etti. Bu nedenle geniş bir seçki yer alıyor.”

“KULLANICILAR YENİ MARKALAR KEŞFEDECEK”

Pandemi döneminde Instagram gibi etkileşimin yüksek olduğu sosyal, güçlü, yenilikçi pek çok markanın doğduğunu belirten Özcan, “Tüketiciler e-ticaret alışverişi yaparken güven sorunları yaşayabiliyorlar. Bu bağlamda amacımız, bu markalara doğru hedef kitleye ulaşacakları bir platform sunarken, tüketicinin tek bir noktadan güvenli ve keyifli alışveriş yapmasını sağlamak. Kullanıcılar hem sevdikleri markaların dükkanlarını bulacaklar hem de bir dükkandan diğerine geçiyormuş gibi kolaylıkla yeni markalar keşfedecekler” ifadelerini kullandı.