Karaismailoğlu: Kanal İstanbul ile birlikte orta koridor hedefimiz daha da güçlenecek

Karaismailoğlu: Kanal İstanbul ile birlikte orta koridor hedefimiz daha da güçlenecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ?Açılışını gerçekleştirdiğimiz Filyos Limanı ve çalışmaların sürdüğü Rize İyidere Lojistik Limanı ile doğu- batı ve kuzey- güney ekseninde oluşturacağımız orta koridor ile Türkiye yeni, küresel bir lojistik

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, ?Açılışını gerçekleştirdiğimiz Filyos Limanı ve çalışmaların sürdüğü Rize İyidere Lojistik Limanı ile doğu- batı ve kuzey- güney ekseninde oluşturacağımız orta koridor ile Türkiye yeni, küresel bir lojistik üs haline dönüşecek. Kanal İstanbul ile birlikte, orta koridor hedefimiz daha da güçlenecek? dedi.

Bakan Karaismailoğlu, Mardin-Midyat yolunun temel atma törenine katılmak ve bazı incelemelerde bulunmak üzere kente geldi. Karaismailoğlu, AK Parti Mardin milletvekilleri Cengiz Demirkaya ve Şeyhmus Dinçel, İzmir Milletvekili Ceyda Bölünmez Çankırı, İstanbul Milletvekili Rümeysa Kadak, AK Parti MYK Üyesi Orhan Miroğlu, Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ile birlikte Mardin Valisi Mahmut Demirtaş'ı makamında ziyaret etti. Bakan Karaismailoğlu, Vali Demirtaş’tan ilin ulaştırma konusundaki mevcut durumu, yürütülen yatırımlar ve planlanan projeler hakkında bilgi aldı. Valilik ziyaretinin ardından, beraberindekilerle birlikte AK Parti il binasına geçen Bakan Karaismailoğlu, açıklamalarda bulundu.

Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'nin dört bir yanında, ulaşım ve haberleşme alanında önemli yatırımların temelini attıklarını belirterek, şunları söyledi:

"AK Parti hükümetleri döneminde Bakanlığımız tarafından gerçekleştirilen yatırımlarımız sonucunda, ülkemizin kat ettiği gelişmeyi görmek, bizleri mutlu ediyor, daha fazlasını yapmak için cesaretlendiriyor. Milletimizin bize verdiği yetki ile, bugün Türkiye’yi dünyanın lider lojistik güçlerinden biri haline getirmek için, karayolları ve havayollarında kat ettiğimiz gelişmeyi, demiryolları ve denizyollarında da sağlıyoruz. Açılışını gerçekleştirdiğimiz Filyos Limanı ve çalışmaların sürdüğü Rize İyidere Lojistik Limanı ile doğu- batı ve kuzey- güney ekseninde oluşturacağımız orta koridor ile Türkiye yeni, küresel bir lojistik üs haline dönüşecek. Kanal İstanbul ile birlikte, orta koridor hedefimiz daha da güçlenecek. Küresel bir vizyonla attığımız bu adımların olmazsa olmazı ise her ilimizde gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla az önce değindiğim bütünsel kalkınmamızın hayata geçmesi. Mardin’e gerçekleştirdiğimiz ve gerçekleştirmeyi planladığımız her yatırım da gerek bölge gerekse ülkemiz önem arz ediyor."

'2003 YILINA KADAR MARDİN HAKETTİĞİ HİZMETİ ALAMAMIŞ'

Son 19 yılda Mardin'in fersah fersah yol aldığını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, "Mardin’e tarihi varlıkları nedeniyle 'zamanın durduğu şehir' diyorlar. Doğru. Ancak maalesef AK Parti öncesinde duranın sadece zaman olmadığını da anlıyoruz. AK Parti hükümetleri yönetime gelene kadar, yatırım namına tek bir çivi dahi çakılmamış. Biz de Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde, tüm Türkiye’yi olduğu gibi, Mardin’i de bayındır kılmanın, geleceğe taşımanın derdine düştük. Son 19 yılda, Mardin fersah fersah yol aldı. Mardin bizim için çok önemli" dedi.

'BUGÜNE KADAR MARDİN İÇİN HİÇ DURMADIK'

Mardin'i, bölünmüş yollarla Şanlıurfa, Diyarbakır, Batman ve Şırnak'a bağladıklarına dikkat çeken Karaismailoğlu, kente yapılan yatırımları anlattı. Bakan Karaismailoğlu, “Mardin-Midyat yolunun yapımına başlıyoruz. Fiziksel ve geometrik standartları yükselterek, Mardin ile Midyat arasında çok daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı tesis edeceğiz. Kesintisiz ve daha hızlı bir trafik akışı sağlayacağız. Projenin tamamlanmasıyla, zamandan 23,7 milyon TL, akaryakıttan 10 milyon TL olmak üzere, yıllık toplam 33,7 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Mardin’in sadece karayollarını değil, diğer tüm modlardaki ulaşım ağlarını da güçlendiriyoruz. Mardin Havalimanı’nın pistini ve terminal binasını büyüttük. 2003 yılında 19 bin olan yolcu sayısını, 2020 yılında 398 bine çıkardık. Bizim Mardin’e verilmiş bir sözümüz var. Yola, “En büyük sevincimiz vatandaşımızın duyacağı mutluluktur” diye çıktık. Mardin ve ilçelerinin geleceği için, yaptığımız ve yapacağımız hizmetlerde bizim için yorgunluk yok. Bugüne kadar Mardin için hiç durmadık, bundan sonra da durmayacağız." 

'HİZMET SİYASETİ YAPIYORUZ'

Şehirlerin gelişmesi için, hizmet siyaseti yaptıklarına vurgu yapan Bakan Karaismailoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

"Biz, hizmet için siyaset yapıyoruz ki, şehirlerimiz gelişsin, ülkemiz gelişsin, vatandaşlarımız geleceğe güvenle bakabilsin. Ancak; siyaseti millet için yapmıyorsanız, ülkenizin, milletinizin geleceğini değil, kendi menfaatinizi düşünüyorsanız, AK Parti’nin yakaladığı başarıyı gerçekleştiremezsiniz. Ülkesine hizmet etme aşkıyla yanıp tutuşmayan, milletin derdi ile dertlenmeyen, bu yolda yürüyemez. Biliyorum ki partimizin temelini hizmet için çalışan arkadaşlarımız, kardeşlerimiz yani sizler oluşturuyorsunuz. Bizlere Türkiye’nin aydınlık geleceğini inşa etmek için büyük görevler düşüyor. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan liderliğinde toplumun tüm kesimlerinde oluşan birlik, beraberlik ve barış ortamını her daim diri tutmalıyız. Ülkemizin bugüne kadar kazandıklarını, ülkemizin yükseldiği konumu en doğru ve etkili şekilde korumalı, görmeyen gözlere göstermeli, duymayan kulaklara duyurmalıyız.”

 

MARDİN-MİDYAT KARAYOLUNUN TEMELİNİ ATTI

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Mardin-Midyat karayolunun temel atma törenine katıldı. Törende konuşan Bakan Karaismailoğlu, "Son 19 yılda, yatırım değeri 1 trilyon 96 milyar lirayı aşan binlerce projeyi, ülkemizin ulaşım ve iletişim altyapısına kazandırdık. Tüm bu yatırımlarımızı, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın destek ve vizyonuyla Bakanlığımızın bütün personelinin gece gündüz demeden çalışmasıyla hayata geçirdik. Somut projelerle milletimizin hayatını kolaylaştırdık, insanımıza yeni iş ve aş alanları açtık. 2003 yılı öncesinde; 6 bin 101 kilometre uzunluğunda olan mevcut bölünmüş yol ağımızı, 28 bin 219 kilometreye ulaştırdık. 19 yılda 4,5 katı aşan bir gelişme kaydettik" dedi.

'TÜRKİYE, AVRUPA'NIN 6'NCI YÜKSEK HIZLI TREN İŞLETMECİSİ KONUMUNDA'

Türkiye'yi Avrupa'da 6'ncı yüksek hızlı tren işletmecisi konumuna getirdiklerini söyleyen Karaismailoğlu, "Ülkemizi; dünyada 8’inci, Avrupa’da 6’ncı yüksek hızlı tren işletmecisi ülke konumuna getirdik. Yetmedi, Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu Hattı projesiyle dünya demir yolu taşımacılığında, kısa zamanda söz sahibi olduk. Kıtalar arasında, aynı ulaşım moduyla insan ve yük taşımacılığına imkân veren Marmaray ile desteklediğimiz bu hattımız sayesinde ülkemizi, Pekin’den Londra’ya uzanan Orta Koridor’un ve Demir İpek Yolu’nun en güçlü ve stratejik bağlantı noktasına dönüştürdük. Böylece, küresel ticaret koridorları için çok önemli bir alternatifi ortaya koyduk" diye konuştu.

'HAVALİMANI SAYIMIZI 56'YA YÜKSELTTİK'

Yeni havalimanlarının da yapıldığını dile getiren Bakan Karaismailoğlu, şöyle konuştu:

"Yeni havalimanları yaptık, atıl olanları sivil havacılık sektörüne kazandırdık, yüksek kapasiteli modern terminaller inşa ettik. 2003 yılında 26 olan havalimanımızı sayımızı 56’ya yükselttik. Dış hat uçuşlarımızı ise 127 ülkede 329 noktaya yükselttik. Türkiye’nin havacılık sektörüne liderlik etmesini sağlayan, tüm dünyanın takdirini kazanmış İstanbul Havalimanı ile hem havacılıkta uluslararası bir merkez olma iddiamızı güçlendirdik hem de göz bebeğimiz Türk Hava Yolları’nın liderliğini perçinlemesi için güçlü bir altyapı imkânı sunduk. 150 havayolu şirketine ve 350’nin üzerinde destinasyona uçuş imkânı sağlayan İstanbul Havalimanı’yla ülkemizi dünyadaki en önemli havayolu transfer merkezlerinden biri konumuna getirdik. Ülkemizi Asya, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Kafkaslar ve Kuzey Karadeniz ülkeleri arasında ulaşımın her modunda uluslararası bir koridora dönüştürdük."

'MARDİN'E 4 MİLYAR LİRA YATIRIM YAPTIK'

Türkiye’nin gücüne güç katacak yatırımların yanı sıra şehirlerin gelişiminin de hayati değerde önemli olduğunu belirten Bakan Karaismailoğlu, "2003 yılından bu yana hiç hız kesmeden Mardin’in ulaşım ve iletişim altyapısına yaklaşık 4 milyar lira yatırım yaptık. 2003’te sadece 28 kilometre bölünmüş yolu olan Mardin’in bugün, toplamda 263 kilometrelik yolu bulunuyor. Şehrimizi Şanlıurfa’ya, Diyarbakır’a, Şırnak’a ve Batman’a bölünmüş yollarla bağladık. Böylece Mardin’in diğer illerle olan ticaretine değer kattık, kalkınmasını hızlandırdık. 26 Mart'ta Mardinlilerin sabırsızlıkla beklediği Ceylanpınar-Kızıltepe yolunun temelini attık. Şimdi de Mardin’in önemine ve gelişimine ivme kazandıracak yeni ulaştırma yatırımları kapsamında, mevcut hâliyle 17,7 kilometresi bölünmüş yol, 41,1 kilometrelik kesimi tek yol standardında hizmet veren Mardin-Midyat yolunu tamamen bölünmüş yol hâline getirmek için çalışmalara başlıyoruz. Üzerinde 23 kavşak bulunan, 58,8 kilometre uzunluğunda BSK kaplamalı yeni bir yol inşa edeceğiz. Mevcut yolun fiziksel ve geometrik standartlarını yükseltip Mardin ile Midyat arasında çok daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkânı tesis edeceğiz. Kesintisiz ve daha hızlı bir trafik akışı sağlayacağız. Projenin tamamlanmasıyla, zamandan 23,7 milyon TL, akaryakıttan 10 milyon TL olmak üzere yıllık toplam 33,7 milyon TL tasarruf sağlayacağız. Araçların çevreye bıraktığı egzoz emisyonunu da 4 bin 13 ton azaltarak çevre kirliliğinin önlenmesine katkıda bulunacağız" ifadelerini kullandı.

MARDİN'E BİR MÜJDE DAHA

Mardin'e bir müjde daha veren Karaismailoğlu, "Kızıltepe Çevre Yoluna da önümüzdeki günlerde başlıyoruz. Artık Kızıltepe-Ceylanpınar yolu ve çevre yoluyla konforlu güvenli yollara sahip oluyor. Mardin-Midyat yolumuz, Kızıltepe-Ceylanpınar yolumuz ve Kızıltepe çevre yolumuzla ticari faaliyetleri artan bölgemizde, üretilen tarım ve sanayi ürünlerinin ülke içerisinde ve sınır kapıları üzerinden dış pazarlara ulaşımını kolaylaştırarak bölgedeki ekonomik hacmin büyümesine önemli katkılar sağlayacağız” dedi.

 Bakan Karaismailoğlu, konuşmasının ardından beraberindekilerle Mardin-Midyat yolunun temelini attı.