2020 yılında pazarlık usulü ile yapılan ve ERG inşaata 2 milyar 263 euroya verilen ihalenin ardından rakip firma Ege Gökmen İnşaat, ihalenin iptali için mahkemeye başvurmuş ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından ERG inşaata verilen ihalenin iptal edilmesini istemişti. İtiraz dilekçesinde, 4749 Sayılı Kamu Finansmanı ve Borç Yönetimi Düzenlenmesi Hakkında Kanun`un 7. maddesi kapsamında 4734 sayılı kanunun 3/C maddesi uyarınca 06/10/2020 tarihinde gerçekleştirilen "Ankara İzmir yüksek hızlı tren hattı yapımı işi" ihalesinin iptali cümlesi yer aldı. Ancak Ankara 5. İdare Mahkemesi Ege Gökmen İnşaat`ın iddialarını yerinde bulmadı. Davacı şirketin dava açma ehliyetinin bulunmadığına karar verdi.
Konu Danıştay 13`üncü dairesinde tekrar ele alındı. Daire, 2021/920 numaralı kararı ile bir önceki mahkemenin kararını yerinde buldu. "İleri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir" denildi. Yani şu anda dünyanın en büyük ihalesi olarak görülen hazine garantili demiryolu inşaatının başlaması için hiç bir engel kalmadı.
Ege Gökmen İnşaat daha önce de benzer bir şekilde başvuru yapmış ve Bursa Hafif Metro ihalesinin iptaline yol açmıştı. Aynı ihale yine Danıştay 13`üncü dairesi tarafından iptal edilmişti. Ankara ile İzmir arasında yolcu ve mal taşımasını çok kolaylaştıracak olan demiryolu inşaatı ERG inşaat tarafından gerçekleştirilecek. ERG inşaat daha önce 4 milyar euro değerindeki yap işlet devret modelli Adana-Pozantı karayolu ihalesi ile gündeme gelmişti.