Bu dönemin özellikle öğrencilerin öz denetim becerilerini geliştirdiğini söyleyen Uğur Okulları Genel Müdürü Nil Çiçek ?Son 1 yıl içinde müfredatımız, öğretim şekillerimiz, zamanı kullanma ve ders anlatım yöntemlerimiz, etkinlik içeriklerimiz, hatta hobilerimiz bile farklılaştı. Evde daha çok zaman geçiren öğrencilerin hem öğrenme alışkanlıkları kazandıklarını hem de özdenetim becerilerini geliştirdiklerini gözlemledik. Bu alışkanlıklar uzun vadede öğrencilerimizin yaşamlarına çok olumlu katkılar sağlayacak? diye konuştu.
Pandemiden bu yana online canlı yayın ve eğitimlerin sayısında artış olduğuna dikkat çeken Çiçek ?Pek çok kişi ilgi ve ihtiyacına yönelik yurtdışı ve yurtiçi eğitimlerine katılarak, uzmanlardan eğitimler aldı. ?Kişisel marka? olma kavramının ön plana çıktığını gördük. Online yayınlarla kendini göstermek isteyen kişilerin ilgili alanlarda daha çok okuma yapıp, kendilerini geliştirdiklerine şahit olduk. Bu dönem mesleki ve bireysel gelişimlerin de inanılmaz hız kazandığı bir dönemdi. Bu değişim ve gelişimlere bağlı olarak kısa vadede yeni mesleklerin, yeni sektörlerin ortaya çıktığına şahit oluyoruz? dedi.
Yapay zekâ önemli
Yapay zekâ destekli eğitim kalitesinin okul seçiminde öne çıkan unsurlardan biri olduğunu aktaran Çiçek şunları söyledi: ?Büyüklerimizin ?İyi bir öğretmenle yolu kesişen öğrenci daha başarılı olur? şeklinde bir sözü vardır. İçinde bulunduğumuz süreçte artık öğrencinin hem iyi bir öğretmenle yollarının kesişmesi hem de teknolojik alt yapısı yeterli olan ve öğrencilerin Akademik, Sosyal, Duygusal, Fiziksel ve Teknolojik anlamda ihtiyaçlarını karşılayabilecek deneyime, akademik geçmişe, yaşanmışlığa ve güce sahip bir kurum çatısı altında eğitim alabilmesi gerekiyor.?
Robotik kol üretiyorlar
Uygulamalı derslerde teknolojiyi yoğun olarak kullandıklarını ifade eden Nil Çiçek, ?Okullarımızda öğrencilerimiz 3D yazıcılarımızla sağlık çalışanlarımız için siperlik üretiyorlar. Öğrencilerimiz güvenlik amaçlı robot kol yapıyor, işitme engelliler için kodlama ile sesi yazıya çeviren gözlük tasarlıyor. Amacımız öğrenilen bilgilerin günlük hayat problemlerinin çözümünde ve yaşamda kullanılabilmesini sağlamak, gerçek yaşam ile her zaman öğrenilenleri ilişkilendirmek? dedi.