Koronavirüs pandemisiyle topyekûn mücadele kapsamında evlerde geçirilen 2020’de uzaktan hizmet modellerinin kullanımı arttı. Tüketicilerin hızlı ve güvenli biçimde ihtiyaç duydukları işlemleri gerçekleştirebilmeleri için çağrı merkezlerine başvuruldu. Sepaş Enerji’nin açıkladığı rakamlar, geçtiğimiz yıl çağrı merkezi kullanım oranlarının yükseldiğini ortaya koydu.
ARAMALAR ARTTI, KALİTE HEDEFLERİNE ULAŞILDI
Konutlardan, ticarethane ve sanayi kuruluşlarına kadar Türkiye genelinde 4 milyon kişiye elektrik hizmeti sağlayan Sepaş Enerji, 2020’ye ait çağrı merkezi istatistiklerini duyurdu. Buna göre yıl boyunca çağrı merkezine yapılan arama sayısı 670 bin olarak kayıtlara geçti.
Pandeminin etkisiyle çağrı sayısında önceki yıla göre yüzde 24’lük bir artış olmasına rağmen şikayetlerin ilk iletişimde çözüme ulaşma oranında yüzde 93’lük başarı kaydedildi. Görevli tedarik ve dağıtım şirketlerinin hizmet standardını ölçen ‘Çağrı Merkezleri Hizmet Kalitesi Standartlarına İlişkin Usul ve Esasları’na göre belirlenen hedefler üst seviyede yakalanarak bir performans sergilendi.
“IVR” İLE ELEKTRİK FATURASI ÖDEME HİZMETİ
Yapılan açıklamada, “Sesli yanıt sistemi (IVR) aracılığıyla elektrik faturası ödemeye olanak sağlayan entegrasyon sayesinde pandemi etkisinde geçen 2020’nin ikinci yarısında, çağrı merkezini arayarak yapılan fatura ödemelerinde de artış sağlandı. Abonelikle ilgili birçok işlem, Sepaş Enerji çağrı merkezi aracılığıyla güvenli biçimde ve kolayca gerçekleştirilebiliyor” ifadelerine yer verildi.