Tarih: 08.02.2022 13:08

Altun: "En fazla manipülasyona uğrayan ekonomi"

Facebook Twitter Linked-in

Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, en fazla manipülasyona uğrayan, yalana maruz kalan alanların başında ekonominin geldiğini öne sürdü.

İSTANBUL (İGFA) - Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, İletişim Başkanlığı ve Cumhurbaşkanlığı Finans Ofisi iş birliğinde İstanbul'da düzenlenen Ekonomi-Finans Muhabirliği Eğitim Programı'nın açılışında konuştu.

Programın ilkinin, Anadolu Ajansı ve TRT muhabirlerinin katılımıyla gerçekleştirildiğini dile getiren Altun, programın ilerleyen günlerde diğer medya kurumlarında ekonomi ve finans alanında görev yapan muhabirlere yönelik olarak da düzenleneceğini ve daha sonra özellikle iletişim fakültesi öğrencilerini de kapsayacak şekilde genişletilmesinin planlandığını bildirdi.

“Ekonomik bağımsızlık mücadelemizde maruz kaldığımız algı operasyonlarına, dezenformasyona ve kara propagandaya karşı ekonomi ve finans alanında görev yapan muhabirlere, gazetecilere gerçekten büyük bir sorumluluk düşüyor" diyen Fahrettin Altun, uzmanı, "belli bir alanda veya konuda derinleşen, görüş ve becerisi yüksek kimse" şeklinde tanımlayarak, gazeteciliğin de başlı başına uzmanlık gerektiren bir meslek olduğunu ve içerisinde de ayrıca kendine özgü alt uzmanlık alanları barındırdığını söyledi.

Geçmişte gazeteciliğin bir anlamda malumatfuruşluk, "her şeyden az çok malumat sahibi olunan meslek" olarak tarif edildiğini aktaran Altun, değişen dünya ve hızına yetişilemeyen medya ortamında ise gazeteciliğin "bir alanda her şeyi çok bilenlerin mesleği" olarak tanımlanmaya başladığını ifade etti.

İletişim Başkanı Altun, Türkiye'nin bölgesel ve küresel meselelerdeki öncü rolü, etkinliği ve görünürlüğü artıkça, bundan rahatsız olan kesimlerin de varlıklarını daha çok hissettirdiğini belirtti.

"DEZENFORMASYONA MÜSAADE ETMEYECEĞİZ"

Türkiye'nin ekonomik ve finansal algı operasyonlarına, dezenformasyon kampanyalarına en fazla maruz kalan ülke olarak tarihe geçtiğini ifade eden Altun, uluslararası medyanın bir bölümünün de bu süreçte siyasi ve iktisadi gündemlerle Türkiye'ye karşı algı operasyonları ve kara propagandanın taşıyıcı unsuru olduğunu kaydetti.

Türkiye aleyhine çarpıtılmış ve yalan verilerle yapılan "sözüm ona" habercilik anlayışının artık tahammül sınırlarını aştığının altını çizen Altun, yabancı menşeli kimi basın yayın kuruluşlarının, yayımladıkları haberlerle hedef aldıkları ülkeleri dizayn etmeye çalıştıklarının yadsınamaz bir gerçek olduğunu dile getirdi.

Diğer taraftan yeni dönemde bu dezenformasyon, manipülasyon ve algı yönetimi araçlarına sosyal medyanın da eklendiğine işaret eden Altun, "Sosyal medya bu yönüyle bağımsız bir platform değil, içinde doğrudan siyasi, hatta ideolojik pozisyonları olan aktörlerin, platformların sistematik bir şekilde dezenformasyon kampanyaları yürüttüğü birer aygıta dönüşmüştür. Hangi yol, yöntem ve araçla yapılırsa yapılsın gerçekliği olmayan haberlerle toplumsal ve ekonomik mühendislik ve dizayn girişimleri müsaade edilemeyecek girişimlerdir. Biz bunlara müsaade etmeyeceğiz" diye konuştu.

Öte yandan Fahrettin Altun, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığının basın mensuplarının mesleki gelişimlerine katkı sunmak ve çalışma şartlarını iyileştirmek için birçok faaliyet ve proje gerçekleştirdiğine değinirken, hayata geçirilen Ekonomi-Finans Muhabirliği Eğitim Programı'nın da bu kapsamda yer aldığını, muhabirlere ciddi katkılar sağlayacağını sözlerine ekledi.




Orjinal Habere Git
— HABER SONU —